Johan Faes is trots om te delen dat hij zijn drie verschillende business units; Faes Cases, FPC en Faes Group, heeft samengevoegd tot één naam om uit te dragen, namelijk Faes. Door de snelle groei van dit eerste generatie familiebedrijf zijn er in de afgelopen jaren organisch verschillende bedrijfsnamen inclusief eigen logo’s, huisstijlen en websites ontstaan. Ondanks de unit verdeling was er altijd al een gemeenschappelijk doel om iedere klant te helpen bij zijn/haar verpakkingsvraagstuk. De mensen van Faes -The Packaging People- zijn daardoor altijd al een hecht samenwerkend team geweest. Dankzij de jarenlange ervaring en alle expertise in huis kon er vaak op een veel breder vlak meegedacht worden met de klant dan sec het leveren van een koffer, kist of flightcase. Precies om die reden was de meest logische keuze om samen dezelfde naam te gaan dragen; Faes, The Packaging People.
“Onze klanten hebben het steeds over ‘de mensen van Faes’. Mede om die reden hebben wij besloten om niet langer tegen de stroom in te zwemmen door diezelfde klanten te vermoeien met namen als FPC en Faes Group. De naam Faes blijkt een merk geworden te zijn. Een merk dat wij met heel veel trots willen uitdragen. Vandaar deze metamorfose”. Johan Faes, CEO Faes.
De reden achter de logische keuze
Faes helpt haar klanten om te verbeteren in verpakken, want slim verpakken is een kunst. En een gestroomlijnde supply chain leidt tot meer tevreden klanten. Of je nu een oplossing nodig hebt om te voorzien in het veilig transporteren, opbergen of presenteren van producten of bij het verbeteren van het verpakken en verzenden van uw producten; bij Faes geloven ze dat het elke keer beter kan. Met kennis, ervaring en creativiteit maken ze de oplossing echt passend. Want het geheim van maatwerk zit in goede samenwerking. Faes, The Packaging People helpen je bij elk verpakkingsvraagstuk en geven advies om je verpakkingsproces efficiënter, praktisch en duurzaam in te richten. Door die gedachtegang paste één naam met hetzelfde logo, huisstijl en website veel beter.
“Onze klanten moeten weten dat ze bij ons terecht kunnen als het over industrieel verpakken gaat. Niet alleen voor de fysieke verpakking, maar ook voor kennis en advies. De merknaam Faes en het onderwerp industrieel verpakken zouden onlosmakelijk met elkaar verbonden moeten zijn”. Johan Faes, CEO Faes.
Een nieuwe huisstijl gaat niet over één nacht ijs
Juist omdat Faes een breed scala aan uiteenlopende producten en diensten aan biedt, met elk eigen kanalen, communicatie en look & feel was de uitdaging groot om dit alles om te vormen tot één. Er is een jaar voor uitgetrokken om gedegen onderzoek te doen bij klanten, leveranciers, partners en medewerkers. Op deze manier kon de juiste boodschap gevangen worden die vervolgens professioneel is vormgegeven in samenwerking met de Creatieve Afdeling in Boxtel. Vandaag is eindelijk het moment daar dat Faes’ nieuwe uiterlijk gedeeld wordt in alle communicatie met als absoluut pronkstuk de nieuwe website: www.faes.nl. The Packaging People zijn klaar voor een succesvolle toekomst!
Hoe het ooit begon
Faes is in 1987 opgericht door Johan Faes, toentertijd specifiek voor het bouwen van flight cases voor muzikanten, vanuit een schuur bij zijn ouders. In 34 jaar tijd is dit uitgegroeid tot een internationale marktpositie als specialist in industriële verpakkingen, met een duidelijke visie op verpakken als proces. Na wat locatiewijzigingen vanwege het steeds groter groeiende team zijn ze vandaag te vinden in het Brabantse Reusel, op steenworp afstand van het High Tech epicentrum van Nederland, de Brainport area.